15 stygn i huvudet

Så här kan det se ut efter en dags surfande...
15 stygn i tinningen avslutade vårat fina surfsession i solnedgången. Vi var precis påväg upp då Bonthrons grabb skulle ta en sista våg. Just när han halkade av brädan, som stack iväg som ett spjut, så råkade mitt huvud vara ivägen. Det var en jäkla massa blod!

Som tur var hittade vi några Argentiska tjejjer på stranden som körde oss till närmaste klinik, en av de pluggade till läkare också, så hon hjälpte mig att få stopp på blodet och så. Det visade sig vara jävligt nära ögat, bokstavligt talat, och bara några millimeter ifrån pulsådern som går igenom tinningen.  Såret var 4cm långt och 1cm djupt, så det var väl tur i oturen. Doktorn som sydde mig var svinduktig och kunde bra engelska, vi fick pynta 110 dollar för allt men det borde lösa sig med försäkringen sen när man kommer hem. Om 10 dagar måste jag dock till san josé för att ta bort stygnen på ett sjukhus som han rekomenderade, så jag antar att vi måste planera om resan lite.

Men allt är som det ska annars, får surfa igen om 3-4 dagar!
Imorgon ska vi på canopty tour, linbanor som går genom djungeln, ska bli röjj!

före doktorn'
I bilen på väg till läkarn, man ser dock inte jacket på bilden.

efter läkarbesöket
Omplåstrad och glad. Blod i håret men det är manligt.

Adjö!


Kommentarer
Postat av: farmor

hej viktor! Vad roligt att höra av dig, vi blev lite oroliga när vi såg bilden på dig men det var tur att det gick bra. Hoppas du är fösiktig i fortsättningen. vi mår bra hemma i masugnsbyn. Hoppas vi syns snart!

Kram från Farmor och Farfar.

2009-01-18 @ 14:26:53
Postat av: Anonym

Blod i huvudet ÄR manligt, men akta axeln för f-n!

2009-01-18 @ 21:14:29
Postat av: Anonym

Attans otur du har! Fast tur att du får surfa snart igen ändå :) Jag tänkte direkt när jag såg rubriken 15 stygn i huvudet att det var simon som varit i farten och skadat sig igen, han är ju expert på det där med huvudskador... Fast inte den här gången. Hoppas du repar dig ordentligt och ha det så roligt! Kram från syster

2009-01-18 @ 22:33:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0