Kåbdalis

I lördags bar det av till kåbdalis där Gälka Warriors hade ställt till med en liten kickoff. Jag, kärra, forsén och simon lämnade k-town vid 9 tiden (en timme senare än vi planerat efter att någon (gissa?) hade missat att vakna, packa och hitta en snowboard) och blåste iväg till gällivare där vi hämtade upp Johan O.

Väl framme i kåbben var det fullt disco med ett bra hopp och tysken och nisse bakom skivspelarn. Förutom en liten överdriven snärt på kicken så var det ett helt Ok försäsongshopp. Tyvärr har jag inga bilder på hoppet men du kan dock skymta hoppet på denna webcam. http://www.kabdalis.com/webcam.php

Kvällen bjöd på bastu, tacobuffe och på ett framträdande av ett Gnarly Boyz som hade lite tekniska problem, vilket smaksatte konserten med rymdljud och omickade instrument. Men vad gjorde det när man har en peppad publik och lite extra insatta trummisar.



Igår, söndag, var det också bra drag i backen. Vi körde på i hoppet och det var rätt så bra ladd, inte minst från Ronnie Andersson som körde för första gången på 4 år. Det kanske var lite för bra ladd i slutet för min del.
Jag gick ut något tidigt på en fs900 och tappade lite fart, det gjorde att nollen kom lite överaskande och jag var ihopkrupen till max när det small till i knät. Första tanken var att något ledband eller så gick av, men efter någon minut så kunde jag halta fram litegrann och det kändes lite bättre. Jag var hos läkarn idag och det verkar som att korsband och miniskar är hela och att det rör sig om en kraftig kompressionsskada i knät, samt ett sträckt vadmuskelfäste. Så det var ju relativt goda nyheter iallafall.

Hursomhelst. Bilresan hem igår gick i drygt 50km/h då det var underkylt regn och ett av det halaste väglagen jag varit med om. Simpe bonjour rattade dock som en gud och efter 27 mil och 7 timmar var fortfarande bilen och vi själva oskadda, förutom mitt jävla knä då.

Nu är jag sjukskriven några dagar från jobbet, och alla planerade snowboardresor och event de närmaste veckorna kommer mest troligt att få ställas in för min egen del. Men det är sånt som händer.
Hoppas på att få tag i lite bilder från helgen inom kort.

adjö!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0