Pipeknöggel

Tja! Igår var det SM i pipe och det var crazy fun! Inte bara för att jag vann, utan bara för att det var awesome att åka pipe för första gången på riktigt länge. Nu vann jag ju inte SM, utan den ännu mer prestigefyllda battlen mellan mig och Erik Pavasson, jag kom 5:a och pava 6:a. Känns sjukt bra! Jag racklade dock sjukt mycket på straight airsen i båda finalåken, men mina extreeema hightech trick satt bättre så det var fint.

De som hade trotsat blåsten och regnet och tänkt att de skulle få se det som var så spektakulärt på OS och kallades Half-pipe, fick nog tyvärr bli lite besvikna. "Sverigeeliten" i halfpipe kan jämföras med Ghanaeliten i alpin skidåkning... Det säger ju sig självt om jag som knappt åkt nå pipe i hela mitt liv kan komma och enbart köra SM och komma 5a.

Herr snowboard senior resultat:
1.Simon Ax 22,7
2.Noa Gadelius 21,0
3.David Järmo 20,3
4.Blayze Bramwell 18,4
5.Viktor Björnström 17,8
6.Erik Pavasson 16,2
7.Erik Fernvik 13,2
8.Christian Brink 8,2
9.Jonathan Gadelius 7,6

Vi var även och kollade in JOI igår när de brände ett enormt hopp. Det var dock inget att hänga i granen. Visst, väldigt tekniska och stora trick och man blev helt klart imponerad av vad de håller på med. Men det var dålig fart på eventet på något vis och man gäspade efter 5 minuter.

Idag är det tänkt att det ska vara slopestyle kval, men vinden verkar ställa till det så träningen har skjutits upp några timmar. Vi ska upp och kolla läget strax iallafall. Ifall det ställs in så kanske vi tar å filmar lite istället.
Det är dåligt med bilder från igår tyvärr...

På återseende!
/Viktor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0