puder och sten

Hallå! Idag var jag med falbo och karlströms grabb till Jukkas där ryktet sa att det skulle finnas lite roliga åk. Och det fanns det helt klart, det vara bara det att det otroligt nog inte verkar ha kommit någon snö alls där. Jag och Niklas körde varsin ollie över lite träd och det lät bara knakelibrakscratch när man landade. Sten, stubbar och stockar täckta med 20cm snö. Inte så kul. Men vi hade fantastiskt väder och vi fick ett roligt åk på vägen ner, om man försöker se det positiva.

Gårdagen däremot var mer lyckad. Vi drog iväg till vårt gamla vanliga spot bortom bergen med hopp om att det drivit in lite snö där när det börjat blåsa här om dagen... Och det hade drivit in en massa snö där!!! Var helt klart den bästa snön jag haft denna säsong och jag tror vi fick några filmklipp med oss därifrån också. Ska nog dra tillbaka dit någon dag, finns mycket okört ännu.

Imorgon ska nog jag och Niklas börja bygga vårt sedvanliga stepup vid toulla, om planen står sig.

Igår hittade vi meterdjup puder


Ollie över några träd i hemlijoki


Ett screenshot från idag, fantastisk utsikt över jukkas och ishotellet!

/Viktor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0