JA!

Äntligen har två veckors väntade lönat sig! Har haft en svinbra dag på fjället som bjöd på bluebird, vindstilla och sanslösa mängder bra snö. Jag och Björn började med att ta var sitt åk ner för nordal, och redan då gick det upp för en vilka sjukt bra förhållanden det var. Man kunde trycka svängarna djupt i branten utan att det släppte, vilket det sällan går i gränsen efter ett sånt här snöfall.

Sedan brände vi upp på högre terräng för att köra ett step down. Detta hopp har jag länge velat köra men alltid hittat ursäkter för att inte göra det och istället tänkt att man kan ta det då landningen är mjukare eller vädret är bättre etc etc. För det är trots allt ett ganska stort spot. Hur som häst, idag hade vi inget att skylla på, så jag och Niklas gav det ett försök. Även om det inte var bottenlöst i landningen, lite små hårt under 30-40cm pow, så blev det riktigt lyckat. Både jag och Nicke fick ställa ner var sitt trick och fick shots i bagaget, vilket iallafall för mig visade sig bli ett av mina bättre shot denna säsong.

Vi körde även lite andra grejjer med blandat resultat. Allt som allt kan dagen summeras som en riktigt bra heldag, och för min del till och med som säsongens bästa dag.

Jag i en fs3 från sekundärvinkeln.

Snart ska jag över till Jan Svans högkvarter för att byta och kolla igenom lite material.
Hoppas på en lika bra dag imorgon.
Snowboard är fantastiskt kul.

/Viktor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0