Vår och vatten


Det börjar våras rejält här uppe nu, varje dag spricker nya bäckar upp och isarna krymper. Neråt nordanjaur är det inte något vidare skoterföre kvar nu, men uppåt katterjaure är framkomligheten fortfarande bra. Igår var det lite smådåligt väder, men vi tog oss ändå ut och körde några färdigbyggda grejjer. Hoppet vi hade byggt avstod jag från då det jag insåg att landningen var ganska så platt i förhållande till kicken, vilket Niklas kunde bekräfta med en knakande nacke och ont i hela kroppen han kört klart. Jag la istället mitt krut på att köra en vattenplaning till handplant variant som vi efter många försök fick ett eller två shots ifrån.

Just nu regnar det så att man inte ens har en tanke på att öppna ytterdörren, men så fort det blir sol så ska vi dra ut och bygga en kicker som jag tror kan bli riktigt fet. Måste ha hoppshots nu, så enkelt är det.

Fridens!

/Viktor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0