Slopen Open Black Bear Open

Ja, man är ju lite seg på updates ibland.
Men förra veckan var det iallafall slopen open på fredag. Vi hade varit uppe hela veckan och kämpat med parken så den var sjukt bra. Måste också ge ett extra tack till Lowe som var uppe å volontärarbetade för KBK. Det finns många fördelar med att bo i Kiruna som snowboardåkare, men tyvärr ska alltid vinden vara där som ett par skavande kalsonger. Och mycket riktigt började dagen med hård motvind och folk hade problem med att komma över första hoppet. Lite misspepp efter att man slitit med parken så mycket! Men kort efter att vi dragit igång kvalet så hade vi helt plötsligt mer eller mindre bluebird, 10+ grader och nästan vindstilla. Och det blev ett riktigt lyckat event, trots att vi fick avhopp från både domare och speaker och Ahlquist fick agera för båda delarna. Creds till honom.
Tävlingen avslutades med en head to head utslagning där 8 seniorer hade gått till final. Eftersom jag vann kvalet hade jag stora fördelar då jag fick starta sist i varje heat. Det slutade med att det var jag och ärkekusinen Isak Björnström i superfinal, som jag lyckades ta hem trots rackel, mycket pga att isak racklade ännu mer.


Jag mitt i en bs720.                                                     Foto: Rickard Forsström


Parken ovanifrån.

På lördag morgon bar det sen av till Black Bear Open i Björkliden. Regn, sugsnö och dimma var det första man såg när man kom dit och peppet dog och blev svart. Men när vi hade checkat in på det enda hotellrummet som fanns och begett oss upp till svarta björn så ljusnade det lite. Gällka warriors hade kämpat på bra med arenan, mycket roliga lines som bjöd på hopp, bonks, quarters, svampar, hopp, svampar och lite till. Tävlingen drog igång och det var riktigt skojj att åka, synd bara att  man inte fick så många åk som man hade velat ha. Det var väldigt svårstompat och det var knappt någon som stod hela vägen ner. Ingemar Backman visade både rutin och även lite new school jibbing och tog hem svarta björn trofén. Tävlingen avslutades med diverse mat och ölhäveri.


hade inga bilder från blackbear. Men detta är från Abisko på vägen hem.
Abbe fångar snöflingor större än 5kronor.


Fan va jag skriver mycket nu då...
Just nu sitter jag i beslutsångestens gamla slitna fotölj och undrar hur jag ska göra denna vecka. Om några timmar går det ett tåg till ramundberget och piststilen. Men gränsen ropar  "Waddap, det ska bli finväder, kom hit å filma och kör pellkoflyget istället". Får se hur det blir!

tut ut


Kommentarer
Postat av: MuttZor

jag tycker att du ska ta gränsen för det ska jag och jag hinner kanske inte åka dit nå fler gånger så då är det roligast om alla är där :)

2009-04-28 @ 19:58:37
URL: http://matildaforsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0