Bananer, beach och bananer

Hallå! Först vill jag berätta att Smokey and the Bandit (aka Engman och Bergström) precis har anlänt till Tamarindo!
Så ikväll blir det väl att försöka visa dem byn med dess barer och hemligheter. Jag själv har blivit riktigt förkyld, jag antar att det beror på att jag har suttit på stranden hela dagen och vaktat prylar mitt i en sandstorm medan simpe och wikman njöt av surfen. Jag surfar inte så där jätte mycket pga min axel men några vågor har jag fått och det känns faktiskt rätt OK i axeln, men man måste vara lite försiktig i början.

Costa Rica är inte jättebilligt... Jämför man med t.ex. Asien så är det rena rånet, men jämfört med Sverige är det egentligen rätt billigt... Ölen kostar väl 15kr i baren och 8kr i affären. Ett mål mat på en decent restaurang går på ca: 50-80 kr med dryck... Så för att vi ska komma undan så billigt som möjligt har vi idag hittat en diet som knappt märks i plånkan!

BANANER! Bananerna kostar endast några öre styck.! Så idag har frukosten bestått av bananer, lunchen var väl bananer och kanske några nötter, och nu njuter vi av middagen som faktiskt består av något så exklusivt som bananer! Jag börjar känna mig rätt trött nu, och jag misstänker att det beror på att vi faktiskt bara ätit bananer idag... Men bananerna är ju både 10ggr så goda och billiga som i Sverige så...

Här kommer lite bilder från resan hittils

simons väska var försenad!
simon var inte 100% nöjd över att hans rygga var spårlöst borta!
våran fancy car
Våran bil är tyyyyp snygg, and so are CW
simoo och cw har somnat i morgonfilen
Simon och CW hade somnat i morgonfilen... eller var det zinkpasta?
första dagen
Jag och Cw, första kvällen på Tamarindo

Tjao!

Kommentarer
Postat av: Ellen

Tja Vicke! Vad skoj ni verkar ha. Ser inte direkt överbefolkat ut på stranden heller... Eller är det ni som är morgonpigga? :) Roligt att läsa om hur ni har det, blir dock sjukt ressugen! Ha det great och ta det lugnt. Kram från syster och Ines

2009-01-11 @ 23:23:01
Postat av: Muttzor

haha ni kommer komma hem med magen full av bananflugor :P ät inte toppen och botten på bananen, där ligger flugäggen bara så du vet.

2009-01-15 @ 12:42:14
URL: http://matildaforsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0