valborg mm.

Man är lite seg med updates, I know. Får ta å skaffa nått 3G modem så man kan updatera lite när man ÄR i gränsen också. Nåja. Kom till gränsen på onsdag morgon och kom hem igår kväll. Det fanns fortfarande gott om snö, även om det börjar bli lite slaskigt på sjöarna nu. Vädret har mestdels varit på vår sida dessa dagar, så vi har haft ett par riktigt sköna sessions, även om vi inte fått så där jätte mycket filmat.

Det började med att jag, macke och karlström snickrade ihop en fin-fin corner nere på sjön på onsdagen. Vi tolkade in i den, vilket var lite sketchy med flygande isklimpar som slog fläskläpp på en, men vi hade en rolig session och niklas bjöd publiken(3-4st) på massa atletiska grejjer.
Torsdagen var sjukt varm, och vi var ute på fjället å grillade mest. Vi byggde en kicker, men hann inte köra den förrän landningen hamnade i skuggan. På fredagen var det dax för pelikanflyget i gränsen. Solen tittade fram lagom till uppvisningen och det blev riktigt lyckat. 2000kr rikare blev man också då jag vann Best Trick! Kvällen avslutades givetvis med partajj. På lördag och söndag hände det inte så mycket vettigt i snowboardväg av olika anledningar.


Jag och Ingemar Backman mitt i strömhoppet på pelikanflyget.

Igår tog vi iallafall oss ut på berget. Vi började med att bygga en stor kicker som vi sedan tänkte spara till eftermiddagen, och fortsatte istället med att köra kickern vi byggde i torsdags. FAILHOPPET, heter det nu mera. Genomslaget i landningen var ett faktum och slamarna avlöste varandra, Lowe fick en liten hjärnskakning och peppet sjönk väl en aning. Men sedan peppade vi upp lite och hittade en driva med gap till landningen. Var inte jättestort, men fullt tillräckligt för att höjsta några trixx. Klockan hade nu snurrat så mycket så att hoppet vi byggt på morgonen hade hamnat i skugga, och simon skulle hem till nattskiftet på Külis. Så det får vänta.


Simon kör the great jump of failure, ser väl rätt OK ut... prova landa!


jag, upp och ner i en swbs540.

Här hemma har det smällt sjukt mycket sedan man stack. Tror säsongen i K-town är done nu. Men jag kommer stanna några dagar här innan man far upp igen, torsdagen har de tydligen lovat ska bli bra.
Här kommer lite mer screenshots från bl.a 2 veckor sedan.


I väntan på att vägen ska öppna passade abbe på att bonka en stolpe


Jag lekte lite bakom husvagnen mitt i snöstormen.


Hittade en stock som stack ut mitt på myren, kul grejj!


Isak mitt i en stor fs720

Kommentarer
Postat av: nicke

Yo,



Läste på gränsens sida. Grättis!



Best style Ski: Victor Björnström



Drar till gränsen nu med alatalos skitunge, stannar tills imorgon kväll. Kom upp så gör vi nå skoj!



2009-05-06 @ 12:29:52
URL: http://niklaskarlstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0