Mittwoch!

Jag hade även tänkt att jag skulle göra nästa avsnitt av HAPPY UP HERE EXTRAS denna vecka. Men så fick jag den brillianta idén att prova byta till Windows 7 i måndags. Operativsystemet är rätt smooth och funkar riktigt bra, men dessvärre har den tappat bort partitionen där all min redigering ligger. Dvs, både klipp och program är försvunna.  Är det någon som läser som är jäkla kunnig på datorer får ni gärna höra av er. (Partitionen syns i diskhanteraren men inte i "den här datorn".)

Hur som helst så är det inte snack om någon snowboardåkning just nu iallafall. Jag lyckades nämligen på en och samma dag skära mig i fingret, klämma känseln ur ett annat finger, och det jobbigaste av allt pajja min axel. Vet inte vad det beror på, men jag antar att den helt enkelt är utsliten av förra veckans skottande och tränande och även denna veckas relativt tunga sysslor jobbet. Förhoppningsvis är det kortvarigt.

Har glömt att nämna att jag har beställt en NY dolly. Denna riggar man bara upp på stativet och är extremt portabel. Den är bara 1m men det räcker att ha när man filmar ute i skogen typ. Kommer ha användning för vårat hemmabygge också när man ska filma längre dollyshots, men den är lite bökigare att ha med sig.

Hittade inte den bilden jag sökte, men här ser man principen för dollyn iaf.

 

/V






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0